5 noiembrie 2010 R.I.P. Adrian Păunescu


Nici nu ştiu ce să spun...parcă nu-şi au rost cuvintele...Nu ştiu cum aş putea să exprim regretul pentru această pierdere...
Născut în 20 iulie 1943,în Copăceni,judeţul Bălţi, nemaipomenitul poet (publicist,textier şi om politic) Adrian Paunescu s-a stins azi,5 noiembrie 2010.
Debutând în 1960,Păunescu a fost unul dintre cei mai prolifici autori români contemporani.În cadrul Cenaclului Flacăra,Păunescu a încurajat cultura de masă îndrăgită de publicului tânăr, în ciuda numeroaselor sancţionări aduse acesteia de către puterea comunistă; el a inventat sintagmele „generaţia în blugi” şi „muzică tânără” pentru a-şi desemna tinerii spectatori amatori ai unui stil vestimentar nonconformist şi ai genurilor muzicale folk şi rock.
Sunt multe de spus...dar nu ştiu ce rost ar mai avea...



POETUL [Adrian Păunescu]

Aş sta, aşa cu faţa-n sus,
Lovit pieziş de vreme
Şi-ncet ca un izvor supus
Ţi-aş murmura poeme.

Şi patul de sub şira mea,
Podeaua care-l ţine,
Cu timpul s-ar dărăpăna
Şi-n casă-ar fi ruine

Şi peste molcomul prăpăd
Peste privirea-mi oarbă
Cu gura începând să vad
Eu, năpădit de iarbă,

Din somnul ca un trist magnet
Ce ştie doar să cheme,
Ţi-aş mai încredinţa încet
Mistere şi poeme.

Albitul firii mele os,
Schiloada chipăroasă,
Lovit de pietre dureros
Şi mărunţit de-o coasă.

Ar face gura şi-ar sopti
Despre ce e şi nu mi-i
În veacul de schizofrenii
Pân-la sfârsitul lumii

Şi dacă varul cel nestins,
Ce-i una cu folosul,
Cu cinic urlet dinadins
Mi-ar înghiţi şi osul,

Eu, tainic, blând şi tutelar,
Călcând tăceri postume,
Din toţi pereţii daţi cu var
M-aş reîntoarce-n lume,

Către o casă, unde-acum
Şi moartea mai aşteaptă,
Până să-nceapă tristul drum
De dincolo de şoaptă.

Să-ţi spun că încă nu-i târziu.
Ruina e departe,
Iar eu cu inima te ştiu
Pe viaţă şi pe moarte.

Aş sta aici, pe-acest prundiş
Pe care-mi este bine,
Ca vremii, pus hotar pieziş,
Să-mbătrânesc de tine.

Să-mi sugă oasele-n pământ
De parcă oase-aş plânge,
Să fiu doar calcar şi cuvânt
Şi-un ultim strop de sânge.


Odihneşte-te în pace,preaiubite bard!

10 au comentat:

Lorelei spunea...

Cred ca il regret mai mult decat pe oricine din tara asta.
Chiar acum ceva vreme vorbeam cu mama si ii spuneam ca s-ar putea sa plang cand o sa moara el...pentru ca, desi nu l-am cunoscut personal, pt mine e un adevarat model de viata, un scriitor desavarsit, cineva care a reusit sa faca ceva in tara asta, cu acel cenaclu...
Il regret enorm.
Si da. Am plans.

Ioana Filipaş spunea...

Nu stiu daca ai observat un lucru: devine o traditie macabra ca, atunci cand la stiri apare informatia cum ca o persoana publica - de regula foarte cunoscuta si iubita, apartinand lumii culturale - e internata la spitalul Floreasca, cu o stare pe care medicii o descriu ca fiind "Grava, dar stabila", acel om moare in maxim o saptamana.
Eu observasem lucrul asta, s-a intamplat la Pittis, la Dinica si la cativa altii [dar nu mi-i amintesc acum], si chiar ii spuneam lui Adi, in urma cu o saptamana, ca sigur va muri Paunescu in curand. Am avut dreptate, se pare, desi trebuie sa recunosc ca acuratetea cu care am facut "prezicerea" asta imi da fiori si acum.

Odihneasca-se in pace!

Ivi spunea...

Odihneasca-se in pace! Dumnezeu sa-l ierte!

Mifo spunea...

am trecut pe aici.... vad ca mai traiesti....ce faci bai???,..... poezia ca de obicei no coment!

Mifo spunea...

Inafara de poeziile de pe blogu asta si ale unor prieteni (nu scrie la fel de bine ca tine) nu citesc.... :D ma bucur bai ca traiesti:) nu prea mai dai semne de viata...

T. spunea...

superba poezie:X

Mifo spunea...

am citit poezia.... mersi de corectie :)
>:D<

Valentin spunea...

Să-ţi spun că încă nu-i târziu.
Ruina e departe,
Iar eu cu inima te ştiu
Pe viaţă şi pe moarte.

Inima cu care ne-a stiut atat de bine, cu care a iubit atat de mult si cu care si-a ciopartit sufletul in versuri... inima care ni l-a rapit dintre noi si i-a deschis poarta spre vesnicie...

Jully spunea...

Una dintre cele mai frumoase poezii al lui.Dumnezeu sa-l odihneasca.A fost un mare poet!

Masaj erotic Arad spunea...

nu stiu ce ar fi ramas de spus despre acest titan de poet care a fermecat viata milioanelor de oameni.nu-l vom uita niciodata!

Trimiteți un comentariu

Exprimă-ţi părerea!